weekend 3 - Reisverslag uit La Marina, Costa Rica van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu weekend 3 - Reisverslag uit La Marina, Costa Rica van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu

weekend 3

Door: romylansbergen

Blijf op de hoogte en volg Romy

27 Maart 2012 | Costa Rica, La Marina

Na weer een week hard werken in de dierentuin en twee nieuwe vrijwilligers te hebben in gewerkt is het al weer weekend, een van de nieuwe vrijwilligers een Engels meisje had met een groep vrienden afgesproken in Dominical een klein surfers dorpje aan de zuid pacific. En vroeg of ik zit had om mee te gaan, wel ja had toch nog geen plannen gemaakt. We besloten het weekend vroeg te beginnen want het is nogal een stuk rijden naar ze zuid pacific als je in centraal noord costa rica zit. Twee meiden van de groep hadden besloten om een auto te huren en zo naar het strand te rijden, dan zou je er ongeveer 6 uur over doen en met het openbaar vervoer zo’n 12! En ze hadden nog twee plekjes vrij in de auto dus vrijdag ochtend hebben we afgesproken bij het auto verhuur bedrijf, was best grappig als je de gezichten van de verhuurders zag, 4 meiden die een auto komen huren oh oh. LOL
ze gaven ons een kaart mee en na even een stop te hebben gemaakt in de supermarkt, zijn we vertrokken rond 11:30. De Roadtrip was erg gezellig en het ging tot halverwege best goed, costa rica heeft alleen een probleem ze hebben bijna geen plaats naam bordjes. Dus als je door weer het volgende dorp rijd je eigenlijk niet zo goed weet welk dorp het nu eigenlijk is. Daarbij komt dat costa rica bijna net zo groot is als Nederland alleen veel minder inwoners heeft de dorpjes die op de kaart als vrij grote steden staan aangegeven rij je binnen 5 minuten voorbij! Dus toen we wat dichter bij de kust kwamen hebben we toch wel een paar keer moeten keren omdat we de afslag gemist hadden.
maar uit eindelijk goed en wel aangekomen in dominical een echt surfers dorp, want de golven waren er mega! We kwamen rond 18:30 aan en konden nog net de zon in de zee zien weg zakken, prachtig om te zien, met mijn voeten in de pacific oceaan! Daarna ons hotel op gezocht en ingecheckt. En gewacht tot de rest van de groep die op eigen manier zouden komen, een jongen was de nacht daarvoor aangekomen na 14 uur in de bus te hebben gezeten! Kan je nagaan in Nederland rij je binnen 3 uur het land door en hier doe je er gewoon makkelijk een hele dag over! Maar goed het is hier ook niet zo plat als in NL we moesten de ene berg keten na de andere over. Toen kregen we to horen dat twee van de meiden niet konden komen omdat ze in het ziekenhuis in San Jose waren! Bleek dat een van hun een lichte hartritme stoornis had gehad en de dokters wilde zeker weten dat alles goed was, dus dat waren er al twee minder, uit eindelijk bestond de groep uit 6 meiden en een nog al uitgesproken homo super gezellig! We hebben met zijn alle wat gegeten en daarna nog even en bar opgezocht om wat te drinken. De volgende dag nog een Amerikaans meisje ontmoet die alleen in het hotel was, dus die is ook de rest van het weekend met ons opgetrokken.
zaterdag hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan, vroeg opgestaan ontbeten en toen hup naar het strand, een super mooi strand! Ik ben tussen door nog even naar de lokale duikcentrum gelopen om te kijken of ik die middag misschien nog een duik kon maken maar hij was dicht in het weekend, heel raar! Op het strand waren er maar heel weinig mensen en de groepen die er waren waren de surfers, want wat een golven zeg! Dat leerde een meisje halverwege de dag op de harde manier, ze was alleen gaan zwemmen en was te vergegaan, zover dat de golven haar nog verder de zee op trokken en kwam in een rip tide terecht waar de stroming zo sterk is dat je er alleen haast niet uit komt. Ze begon te roepen en te gillen maar door het geraas van de golven konden wij op het strand haar niet horen. Uit eindelijk wist ze de aandacht van een surfer te trekken en die heeft haar op zijn board getrokken en terug naar het strand gebracht, wat was zij geschrokken zeg, bleek ook nog eens een uur voor eb te zijn, wat schijnbaar het gevaarlijkst is. De rest van de dag is iedereen heel voorzichtig geweest want even later kwam de politie nog langs die daar als een soort kustwacht rond loopt, en vertelde ons dat er tussen de 20 en 30 mensen ieder jaar omkomen op dat strand! Ik kwam er die dag achter dat mijn factor 20 zonnebrand voor costa rica schijnbaar niet voldoende is en ben de rest van de middag aan het zwembadje van het hotel in de schaduw gelegen, ben compleet verbrand! AU! Die avond nog even naar een bar geweest en daarna hebben we het met wat drankjes aan het zwembad van het hotel gezellig gemaakt. Zondag een beetje uitgeslapen en toen de plannen voor de dag bespreken, op de een of andere manier maakt een hele dag op het strand liggen je altijd heel moe, dus geen van ons had echt veel zin om iets intensiefst te doen. Uit eindelijk besloten we de auto te pakken en naar een bekende waterval in de buurt te rijden maar dat was nog al een teleurstelling, de waterval die op de foto’s er heel mooi uitzag was in het echt niet meer dan een super klein straaltje water dat langs de rotsen omlaag kabbelde. Hebben even in het meertje gezwommen want dat was wel lekker verfrissend ( het zeewater is zo warm hier dat je er niet eens echt van afkoelt!). daarna hebben we onze spullen gepakt, en zijn we vertrokken, het idee was om richting manuel antonio te rijden wat toch op de terug weg was en daar even te blijven, maar ik ben onderweg in de auto in slaap gevallen en toen ik wakker werd waren we gestopt aan de kant van de weg en bleken we het compleet voorbij te zijn gereden! Zoals ik al zei de plaatsen hier worden bar slecht aan gegeven! Oke nieuw plan dan maar, puntareenas is een grote stad op de terug weg laten we daar eens een kijkje nemen. Slecht plan. We kwamen net voor het donker werd aan in puntareenas waar geen tourist te vinden bleek te zijn, het is een grimmige stad vol leegstaande huizen en donkere steegjes, maar het was al donker de de volgden grote stad was twee uur verder. Dus we besloten de lonelyplanet reis gids erbij te pakken en een hotel voor de nacht te zoeken.
de volgende ochtend ( maandag) vroeg uit de veren en weer op pad dit keer zijn we in een keer terug gereden hebben de auto een uur te laat in geleverd ( wat ze niet heel erg schenen te vinden,) want we hebben een keer een heel stuk moeten terug rijden, dat ging als volgt:
Hehe we zitten eindelijk op de pan american highway, Ik: dus we zitten op de goede weg? Ja romy maak je maar niet druk dit is een lange rechte weg, kan niet fout gaan!. ik knik en kijk uit het raam maar na een half uur zie ik steden voorbij komen die ik niet ken, en namen de me onbekend voor komen, Ik: mag ik de kaart even zien? Tuurlijk romy maar we zitten op de goede weg kan niet missen! Ik kijk op de kaart, ik: ja we zitten inderdaad op de goede weg alleen wel in de verkeerde RICHTING!! Ze kijken allemaal verschrikt op en bij de eerst volgende afrit stoppen we om te draaien, we konden de laatste 15 min dus weer terug rijden.
Eind goed al goed.
Dit was mijn laatste weekend vanuit la marina want vrijdag vertrek ik hier en ga naar mijn volgende project aan de caribiesche kust! Kan niet wachten! Heb er super veel zin in, en ben benieuwt, hoop alleen dat het ergste verbranden dan weg is.
Kiss ikke

  • 27 Maart 2012 - 16:56

    Cobi Van Den Berge:

    goed meis ...je bent een kanjer xxx

  • 27 Maart 2012 - 18:02

    Conny:

    Lieve Romy wat vind ik jou stoer zeg.... Ben trots op jou!! Jij maak zo wat mee. Dikke kus van Conny en Demi

  • 27 Maart 2012 - 18:28

    Caroline:

    Ha Romy,

    Je vader zit in Frankrijk ein de sneeuw met Robert. Hij heeft daar slecht internet ontvangst en vroeg me gisteren al of er al nieuws van jouw kant was. Gelukkig vandaag weer zo'n verhaal vol avontuur. Hij zal donderdag wel weer reageren, dan is hij terug.
    Plezier aan de kust. Enne.....die knoop is ondertussen toch zeker wel uit je maag? XCar

  • 27 Maart 2012 - 18:49

    Els Lansbergen:

    Hoi Rom, wat een heerlijke verhalen en fijn dat je zo goed kaart kan lezen
    ;-) Veel genoegen op het volgende station in de Carieb. xxx uit Usselo

  • 27 Maart 2012 - 19:44

    Wilma Lansbergen:

    Hoi Romy,

    Jammer te lezen dat je zo'n saai leven leidt ;-)
    We kijken weer uit naar de volgende aflevering. Op naar de kust! Succes en veel plezier.
    gr. Wilma xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

hi iedereen! leuk dat jullie mijn reis avonturen willen volgen. voor iedereen die mij een beetje kent weet dat ik de wereld wil zien hoe meer hoe beter! maar waar ik me nu toch weer in verzeild heb...

Actief sinds 23 Feb. 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 16407

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Oktober 2014

beautiful borneo

01 Maart 2012 - 28 Mei 2012

in the jungle...

Landen bezocht: