schildpadden!! - Reisverslag uit La Marina, Costa Rica van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu schildpadden!! - Reisverslag uit La Marina, Costa Rica van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu

schildpadden!!

Door: romylansbergen

Blijf op de hoogte en volg Romy

10 April 2012 | Costa Rica, La Marina

lieve iedereen, ben nu even snel terug in een klein dorp in de buurt waar ze een internet cafe hebben, ( bantan) de schildpadden zijn echt geweldig, je hebt om de dag een nacht dienst van 21,00 tot 01,00 of van 01,00 tot 04,00 waarbij je het stuk strand dat wij bewaken moet patroueren, ongeveer 2 km strand is dat, we zien tussen de 1 of 2 schildpadden per nacht, als we ze zien moeten we de eieren verplaatsen want je kan altijd heel duidelijk zien waar de schildpad zijn nest heeft gemaakt. we meten ze ( wat zijn die beesten groot zeg!! wel 140 cm!) het is nu leatherback seisoen dus die zien we voornamelijk. maar het is hier echt super mooi en heb ook veel andere vormen van wildlife gezien, de brulapen die ons iedere ochtend wakker maken, de haggedissen waar bij bijna over stuikeld zo veel zijn er, en heel veel soorten water vogels want ik zit bijna midden in een moeras-jungle, we zitten eigenlijlk bijna op een soort eilandje overal moet je met de boot heen, we zegen gisteren een zeekoe weg zwemmen in de rivier!! en savonds de rivier oversteken met een kano is ook een avondtuur omdat de rivier vol krokodillen schijnd te zitten, geen hele grote maar toch best spannend. ik hoop misschien in de komende 2 weken een keer met een van de assistenten een duik tripje te maken naar panama waar het duiken schijnbaar veel beter is dan hier aan de costaricaanse kust. nou dat was het even voor nu want mijn tijd is bijna op. weet niet wanneer ik weer de kans heb op een update, maar ik ben de 27ste weer even voor een dag terug in san ramon dus dan horen jullie zeker van me.

kiss ikke

  • 10 April 2012 - 15:04

    Ikke:

    Hey meissie,
    hoe voelt dat nachtdiensten, haha. Eigenlijk maar een halve nachtdienst he. Groot zijn ze he die leatherbacks, als je ze onderwater tegenkomt zijn ze nog 25% groter. Zijn het crocks of alligators die je tegenkomt in de rivier. Maakt niet zoveel uit hoor, ze bijten allebei haha. Doe voorzichtig met je evt. duiktripje, in dit water leven andere wezens als in het veilige Tennerife.
    Waarom wis je niet gewoon het spoor van de schildpaden ipv de eieren verplaatsen? Krijg net een telefoontje van je met daarin de uitleg van je op de vraag hierboen dus die kan je schrappen om te beantwoorden. Ik hoor van je dat het echt back to the stone age is, maar wel erg leuk. Nou meissie have fun en dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

hi iedereen! leuk dat jullie mijn reis avonturen willen volgen. voor iedereen die mij een beetje kent weet dat ik de wereld wil zien hoe meer hoe beter! maar waar ik me nu toch weer in verzeild heb...

Actief sinds 23 Feb. 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 16403

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Oktober 2014

beautiful borneo

01 Maart 2012 - 28 Mei 2012

in the jungle...

Landen bezocht: