laatste week - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu

laatste week

Door: romylansbergen

Blijf op de hoogte en volg Romy

20 Mei 2012 | Costa Rica, Sámara

alweer mijn laatste week in costa rica, ik vertrek vandaag van mijn stage plek in buena vista om nog een paar plekken te bezoeken die ik echt nog wilde zien. ik heb een geweldige tijd gehad hier in samara en heel veel baby turtles uit het ei zien komen en in de grote oceaan zien verdwijnen. het regen seizoen is hier nu begonnen en bijna iedere dag regend het wel aan tegen de avond. ook de nacht shifts waren de laatste dagen geen prettje. onweer stormen dat wil je niet weten. begrijp me niet verkeerd ik ben normaal gesproken dol op onweer maar dit gaat toch wel een beetje ver. als je alleen op wacht staat en bij kaars licht een boek probeert te lezen en er dan in eens zulke harde klappen om je heen donderen, en dan beseffen dat je op de palm bomen na waarschijnlijk het hoogste gebouw in de omgeving bent en geen onweer afleider op het dak hebt. en dan ook nog eens in de stromende regen iedere 15 min de nesten checken. maar goed vannacht mijn laaste dienst gehad van 3 tot 6 in de ochtend en een super mooie zons opgang gezien, dat maakt het dan toch wel waard. nu tot 1 uur in samara vanwaar mijn bus naar san jose gaat, dan overstappen naar san ramon waar ik vannacht blijf slapen, en dan morgen naar playa del coco, waar je heel goed schijnt te kunnen duiken, want dat was toch wel een voor waarde omnaar costa rica te komen, een keer ik oost en west kunst duiken. van wat ik heb gehoort ik de oost kust heel anders dan de west kust, aan de west kust (de caribieen) is er coraal rif en veel tropische vissen, aan de andere kant waar ik morgen heen ga is er geen coraal rif maar zijn de vissen veel groter, haaien, manta roggen en enorme scholen vissen, en misschien zelfs wel walvissen en dolfijnen. hoe wel ik betwijfel of ik die tijdens het duiken tegen ga komen.
daarna wil ik nog voor 3 dagen naar het zuiden reisen en een nationaal park van manuel antonio bezoeken. en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan. wat is de tijd toch weer snel gegaan.
nou tot snel iedereen!
dikke kus
ikke

• 20 Mei 2012 - 15:40

Jennifer Koenen:

Hoi Romy,

Geniet van je laatste weekje daar en veel plezier met duiken!
    Tot maandag 4 juni.

Met vriendelijke groet,
    Jennifer Koenen
    Helicon Geldermalsen

• 20 Mei 2012 - 15:48

Ikke:

Hey Meissie, ik probeerde op skype te komen maar je was alweer vertrokken denk ik uit het internet cafe. Hier wordt het mooi weer dus inderdaad tijd om naar huis te gaan. zonnig en 24 graden, niet gek toch. Ik ga dinsdag mijn tripje naar Griekenland maken dus we zijn samen op pad. Uitkijken als je alleen ergens naar toe gaat he, en niet reizen als het donker is. Geniet nog maar ff van je laatste week, groetjes en dikke kus van mij en Car. Doeiiiii

• 21 Mei 2012 - 10:12

Simone:

Hoi Romy, geniet inderdaad nog even van je laatste weekje voordat je weer naar huis gaat. Ik zeg het niet snel maar "goed naar je vader luisteren" en voorzichtig met het reizen! Tot snel...........
    Dikke koezzzzzzzzzzzzz Hans en Simone

• 21 Mei 2012 - 19:22

Jop E Gre:

Wat hebben we genoten van al je prachtige verhalen die we in de afgelopen tijd van je hebben mogen lezen. De tijd om terug te keren is nu weer aangebroken. We wensen een heel goede terugreis en hopen je snel weer bij Jumbo te zien. (grapje)
    Kus van ons. XX

• 08 Juli 2012 - 14:06