hot springs - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu hot springs - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Romy Lansbergen - WaarBenJij.nu

hot springs

Door: romylansbergen

Blijf op de hoogte en volg Romy

05 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Weekend,
Nadat juan en patricia me zaterdag avond het lokale uitgaans leven hebben laten zien waarmee zei bedoelen, om 5 uur naar een restaurant in the middle of the jungle waar begonnen word met whisky vervolgens voor nog een snack naar een bar om daar de whisky weg te spoelen met een paar biertjes en daarna nog even naar een bar wat dichter bij huis om voor het slapen gaan nog wat tequila te shotten. Echt hoor wat een avond en het erge is dan ben je om 22:30 terug en dood moe! Maar goed het levensritme ligt hier ook wat anders je bent rond 6 a 7 uur wakker en gaat rond 10 a 11 uur naar bed. Toen had ik een hele lege zondag voor me liggen, ik ben na het ontbijt eerst nog maar even naar de dierentuin gegaan om te vragen of ik even mocht internetten, is de enige plek op loop afstand waar ik gratis internet heb, vervelende is alleen wel dat ik dan buiten op het stoepje van de eigenaar zijn huis moet zitten en dus geen stroom heb waardoor mijn laptop er na een uur mee kapt. Daarna nog even het park door gelopen en een nieuwe vrijwilliger uit colorado ontmoet maar van hem zal ik waarschijnlijk niet veel zien omdat hij er alleen in het weekend is. Toen ik weer terug was bij patricia, vroeg ze of ik mee wilde naar het dicht bij zijnste hotel waar ze eens per week heen gaat om warm te douchen, het water hier is altijd koud. Maar daar had ik eigenlijk niet zo’n zin in want ik had het al zo warm en was niet echt in de stemming, toen vroeg ze of ik dan misschien zin had om mee te gaan zwemmen bij dat hotel wat daar tegen betaling ook kan. Nou daar had ik wel zin in. Dus wij op pad naar dat hotel op nog geen 5 min met de bus, maar toen we daar aan kwamen lieten ze ons bij de receptie weten dat ze prijzen om hoog waren gegaan en daar had patricia echt geen zin in dus we zijn weg gelopen, toen vroeg ze of ik dan zin had om in de rivier vlak bij te zwemmen was maar 10 min lopen nou ook prima, of ik nou in een zwembad of in een rivier ga zwemmen wat maakt mij dat nou uit. Een maal bij de rivier bleek dat het nog maar tot 4 uur open was ( ja je moet betalen om in de River te mogen zwemmen) het was bij een soort camping en die ging om 4 uur dicht en aan gezien het al 3 uur was en het nog zeker 20 minuten lopen was van af de receptie naar het water had dat ook niet veel zin. Toen had patricia nog een idee, op nog eens 15 min lopen was een spa, of we daarheen konden lopen, wel ja we waren toch al op pad. Een maal daar bleek dat het om een aantal echt warm water bronnen ging midden in de soort van jungle want hoewel je echt midden tussen de bomen zat waren de bronnen wel gewoon aangelegt maar het warme water was wel echt natuurlijk warm door de vulkanische activiteit in het gebied. Je kreeg daar een beetje een center parks gevoel alleen wel vreemt om te bedenken dat het hier allemaal natuurlijk is. Toen rond 5 uur begon het op eens te donderen en te gieten, mijn eerste regen in het regenwoud !! hhahaha, volgen patricia zou het na een uurtje wel op houden maar toen we om half 7 weg wilden gaan regende het nog. Uit eindelijk hebben we een lift gehad van twee spaanse jongen die toch onze kant op moesten en met de auto waren, gelukkig maar want ik zeg het echt niet zitten om in de stromende regen in het pikke donker helemaal terug te moeten lopen. Dat gezecht te hebben ga ik nu maar eens naar bed luisterend naar de regen die onder tussen of steeds onvermoeibaar door gaat en een storm aan het worden is, patricia zei dat het aan mij moest liggen ik heb de regen van uit Nederland mee genomen want het regen hier in maart eigenlijk nooit het moet het droge seizoen zijn nu!! Hahaha
kis ikke

  • 05 Maart 2012 - 17:04

    Jacqueline Lansberge:

    Ja, je bent in het regenwoud, dat zal je weten ook .... niks warme douche of zwembad...warmwaterbronnen en gewoon regen...da's toch vééél beter !
    Wel lekkere temperaturen daar, beter dan hier hoor: grijs, wind en 6 graden. Weer genoeg avontuur voor het weekend zo te lezen....Veel plezier X Jacqueline

  • 05 Maart 2012 - 17:21

    Caroline:

    En jij je maar afvragen of je dit weekend wel wat te doen had? ;-) Op zoek naar een plek om te kunnen zwemmen klinkt al als een heel avontuur! Water genoeg gevonden zo te lezen. Al kennisgemaakt met je huisgenootje? XCar

  • 05 Maart 2012 - 21:57

    Ikke:

    Hey meissie, heb nu nachtdienst en jij zal nu net klaar zijn denk met het werk in de zoo. Leuk om je verhaal te lezen, las dat je in de buurt hotels hebt misschien hebben zij een programma voor hun gasten om het gebied te verkennen of aansluiting tot een instantie die dit verzorgd. Is maar een idee!! Tot skype, x ikke

  • 06 Maart 2012 - 08:15

    Jacqueline Lansberge:

    Hoi Romy,
    Ik kwam net een leuke eco-zoekmachine tegen: www.ecosia.org
    Bij elke klik wordt een bijdrage geleverd aan projecten van WNF. Leuk om daar video's over costa rica te zoeken ! Veel plezier hé

  • 06 Maart 2012 - 08:41

    Els Lansbergen:

    Wat fijn dat je samen al wat avonturen kan beleven, en tsja het leven gaat ook in CR niet altijd over rozen, denk ik. Zo raak je wel snel bekend met de omgeving, met al dat heen en weer gewandel :-). Wij gaan komend weekend naar Tsjechie voor de dekking van Dinkel, ergens in een dorpje ten oosten van Praag. Alle goeds daar in CR en kus uit Usselo

  • 09 Maart 2012 - 16:14

    Jop En Gre :

    Kwamen vanmiddag bij Jumbo je moeder tegen en natuurlijk was onze eerste vraag hoe het met je gaat. Hebben in geuren en kleuren je belevenissen tot op dit moment gehoord. Ze vertelde dat je een blogg hebt en vandaar dat we er maar gelijk gebruik van maken.
    Je bent wel een avonturierster maar.....geniet van de dingen die je gegeven zijn, spannend hoor! We blijven je volgen en laten wat van ons horen.
    Veel plezier en een goed verblijf.
    Jop en Gre XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Romy

hi iedereen! leuk dat jullie mijn reis avonturen willen volgen. voor iedereen die mij een beetje kent weet dat ik de wereld wil zien hoe meer hoe beter! maar waar ik me nu toch weer in verzeild heb...

Actief sinds 23 Feb. 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 16398

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 22 Oktober 2014

beautiful borneo

01 Maart 2012 - 28 Mei 2012

in the jungle...

Landen bezocht: